Friday, January 28, 2011

pelangi itu indah..


amboi tajukkk.. ala-ala nak buat cerpen dengan gaya penulisan romantik gitu.. jangan harappp..
tadi pagi aku bangun lambat.. ini sume gara-gara the girls yang tak nyenyak tido dok ngigau la jerit-jerit nangis la tendang-tendang la dan sebagainya yang menyaksikan ibu nya terpaksa bersengkang mata mengadap dan cuba menenangkan anak itu dengan ayat-ayat suci.. ewwahh..

dan seperti biasa bila aku lambat, aku akan bangun kelam kabut dan dalam keadaan marah.. sungguh tak cool aku ini.. mandikan the girls cepat-cepat nak siapkan pi skolah.. nasib baik al danda ada kat umah bleh anto diorang dan nasib baik keta aku kat belakang keta danda senang aku nak kuor maka aku berjaya kuar umah pada jam 7.43 pagi (ikut jam keta aku)..

ces memang dah lambat aku ni, blom kuar dari kawasan umah dah dengor 'live from los angeles with richard green @hitz.fm' shoootttt biasanya aku hanya akan dengar gosip itu sebaik je aku turun dari highway perling nak menuju ke skudai yang dari umah aku akan mengambil masa dalam 10 minutes gak depends on banyak tak keta masa aku nak u turn kat damansara alif tu..

maka mula la aku drive dengan kelajuan 120km/j di highway perling itu (terima kasih la atas lokasi umah aku dan tempat keje yang berlawan arus dengan kebanyakan orang).. buruk okay wanita yang ari ini memakai jubah serba itam bawak keta laju-laju sambil muncung mulut dengan tahap kemuncungan yang boleh sangkut dengan tali teh tarik yang dibeli ikat bungkus..

sampai kat flyover perling nak masuk ke jalan skudai tetiba jek 'eh ada pelangiiiii' dan tiba-tiba muncung sedepa tadi telah bertukar menjadi satu senyuman yang aku rasa memang manis la.. huahahaha.. ada suku pelangi yang lebar je agak besor kelihatan.. 'eiiii cantiknyaaaaaa' hati aku berbunga-bunga rasanya ko.. maka tahap kelajuan telah menurun sebab aku nak berada lama di jalan supaya bleh tengok pelangi lama-lama.. tapi agak merbahaya sebenornya sebab ko bukan sibuk tengok keta kat jalan tapi mata ko sibuk tengok langit.. hahaha bodo jek..

seriusli la pelangi ni memang green button aku la.. mood yang entah apa-apa tiba-tiba jek bleh berubah sekelip mata hanya terpandang pelangi live gitu.. sepanjang jalan ke skudai memang pelangi tu kelihatan so aku memang rasa happy sangat.. indahnya ciptaan Allah.. terlalu banyak keajaiban yang Allah ciptakan.. Subhanallah.. unspeakable u..

sampai area tun aminah nampak pelangi tu dari suku kepada separuh dan sebaik jek brenti beratur kat simpang nak masuk kawasan opis, it's a full rainbow.. i'm so happy i almost cried.. hahahah klako jek but then memang aku sangat teruja la bila nampak pelangi..

haa sempat aku snap gambo.. nampak tak?? tak clear sangat sebab ujan rintik-rintik air sudah banjir emak bagi seposen ayah bagi seposen tiba-tiba lukis-lukis jadi anak beruang.. haa canteknya pelangi.. mau hari-hari la..
 

Template by Best Web Hosting