Thursday, January 20, 2011

kembar ke?


satu soalan wajib aku dengar everytime aku bawak Al and Ad kuar rumah.. even arini dalam 3 4 kali aku perlu jawab dengan jawapan standard 'takk.. beza setahunn'.. just kuar pegi Angsana, aku ngan diorang duorang je.. danda takde, pegi outstation.. first stop aku kat kedai buku, nak belikan diorang sampul buku untuk exercise book diorang also some stationeries.. situ dah ada orang tanya.. even mata orang2 dok tengokk je and to decide whether the girls are twin or not.. yeah we also get that a lot..

then the next stop is watson to buy something for myself, once i pay at the counter, the cashier trus tanya, 'kembar ke kak?' and aku jawab dengan jawapan standard.. dan sorang staf watson yang pastu lalu terus tanya jugak, 'kembar ek?' and again the same answer..

we moved on to McD, the girls want to eat burger, actually diorg nak main slide kat situ jek pun.. ada jek yang tanya 'kembar yaaa?' and followed by the standard answer.. after McD, kitorang pun gerak nak balik, aku gi bayar parking and on da way out, one girl kat stall krepek tanya the same question and politely i repeated the recycled answer..

huhu.. tu baru kuar tak sampai 2 jam, bayangkan la kalo kitorang ke mana-mana kat luor dalam tempoh yang lama, we've been trained to hear the same question and then repeated the same answer..

Al and Ad's height are only different by 2 cm kot.. huahaha.. and plus they always wore the same dress or shirt or jeans.. but if peoples look carefully they will find that there are not a resemblance in their face at all.. even Al has long straight hair and Ad has a long curly hair.. oh Al's hair pun selalu sangat mengundang pandangan mata orang.. ramai gak la tanya kat aku whether aku rebondingkan rambut dia.. gelak besor aku.. takde keje aku nak buat rambut budak2 kecik ni.. biorlah semulajadi..

so berbalik paada kekembaran diorang, aku pun selalu cakap ngan danda, kita ni pun kot yang mengundang soalan tu sebab diorg pakai baju sama, but then kadang-kadang bila kuar and pakai baju yang totally lain pun kena tuduh kembar jugak.. height issue la sebenarnya ek.. hopefully Al akan cepat lebih tinggi sket.. sian ngan orang-orang sekeliling yang dok ragukan sama ada diorang kembar atau tak and penat gak la sesape yang bawak Al ngan Ad jalan untuk jawab tentang perbezaan umor diorang..







 

Template by Best Web Hosting