Wednesday, January 13, 2010

khidmat bomoh??

*sighhh* aku masih tercarik2 jam aku setiap pagi nak pegi keje.. blom membeli jam baru lagi.. belum ke singapura.. dunno when.. so for the time being, my hand will feel the nakedness of surviving a day without my watch (i've been wearing a watch since i was in standard 2 and i always wear watch since that day even sometimes when mandi.. so giler lor.. because for the early years my watches were Swatch so tarak hal basah-basahan with me)

oh y Singapurak.. since few years back, most of my handbags and watches were bought at Singapurak.. eh come to think of it, not most la, all of them.. its much more cheaper (because its on Sale.. must buy when its a sale time la kan, i dont care if its outdated).. just like 2 weeks ago, i bought a new handbag, Guess (its all i can afford), only S$70.. and its not a small handbag or a clutch one, its big and pretty as well (well most of my handbags are bulky so i can stuff everything inside - but then need a few minutes to find things inside ho ho)..

back to the lost, i remember one story about the lost of friend's watch, its happen when i'm in standard 3 year 1989.. wahhh bukak sejarah lama ni.. and i always tot that's one wird funny story.. it came like this..

one fine morning when i was lepak2 in class (cikgu mana ntah), Zainur Adila bt. Mohd Nasir (bukan nama sebenar) grab my hand and drag me outside to one empty corner

"Malkomal, aku nak bagitau ko satu benda la" dia kata
"Benda apa? bagitau je la" aku pulak kata
"Aritu jam aku hilang dekat perpustakaan" dia kata lagi
"Hah? cemana boleh hilang?" aku soal
"Aku letak jam tu dekat kaunter, pastu aku pergi carik buku nak pinjam, dahtu bila aku nak amek semula jam tu, jam tu dah takde dah" (aku tatau apa motif dia meninggalkan jam dia di kaunter) penerangan dia
"Itu sebenarnya jam kakak aku, aku pinjam pakai pegi sekolah" dia sambung lagi
"emmm.. jadi ko nak suh aku buat apa?" aku rasa masa tu aku pustakawan la so aku ingat dia nak suh aku tolong carik ke apa gamaknya..
"errr.. tadi malam aku ngan family aku pegi jumpa bomoh suh tengokkan sape amek jam tu" dia bagitau
aku tengok dia ngan muka blur, tapi dalam ati memang aku muskil giler 'apekehe nya jam hilang jumpa bomoh, pelik sungguh'
"bomoh? hah? pastu?" tanya aku
"lepastu dekat air dalam mangkok bomoh tu kuar muka si Nur Farawahida binti Abdul Karim (juga bukan nama sebenar)" kata dia lagi..
wahhhh dah macam citer nujum pak belalang la ek tapi dalam case ni dia kata one whole family memang bleh nampak bayangan tertuduh..
"eh ko ni biar btol.. takkanlah Nur Farawahida binti Abdul Karim nak amek jam ko tu, aku tak percayalah" sebenarnya Nur Farawahida binti Abdul Karim tu bestfren aku yang juga classmate kami so mestilah nak mempertahankan bestfren kann..
"yer malkomal memang betull.. lagi satu jam kakak aku ada tanda merah dekat belakang muka jam" dia kata
"aku tak percayalah.. nanti aku tanya dia" muncungku
pastu masa waktu rehat aku pun mengajak bestfren aku pegi jauh-jauh dari orang ramai dan ceritakan segala-galanya
tiba-tiba tanpa aku sangka si Nur Farawahida binti Abdul Karim telah menangis teresak-esak..
'ah sudah apa kena pulak ni sedey dituduh macam2 ka' getus hati aku (hahaha drama sey ayat-ayat aku ni)
"ha'a memang aku amek jam tu" akui si bestfren
"hah?? what the helll??" (tipu lah kecik2 dulu tak reti langsung cakap omputeh apakan bahasa2 tidak elok) terkejut aku
lalu bestfren bagitau yang sebenarnya jam si Zainur Adila bt. Mohd Nasir tu sebenarnya sama sejibik macam jam dia yang juga kepunyaan kakak dia yang telah beberapa hari hilang sebelum dia nampak jam di atas kaunter di perpustakaan itu so dia ingat itu jam kakak dia itu lalu dia pun mengambeknya la.. (sume orang suka barang kakak-kakak dia kannnnn)
esoknya bestfren telah membawa jam yang dibomohkan ke skool dan ternyata memang ada tanda merah di belakang muka jam lalu aku pun memulangkan jam bomoh kepada si Zainur Adila bt. Mohd Nasir dan bagitau ni sume salah paham sahajork.. tamattt..

tapi ek aku pun sampai skang tatau memang btol ke si Zainur Adila bt. Mohd Nasir pegi jumpa bomoh bersama keluarga.. kalo yer, jin mana lah bomoh tu pakai.. huahahaha.. tapi atau mungkin jugak ada orang ternampak bestfren amek dan bagitau Zainur Adila bt. Mohd Nasir masa dia tengah carik lalu dia takut nak tuduh secara terusan maka dia make up story yang mungkin dia bajet orang sume percaya bomoh.. hahahahaha.. ntahape-hape..
 

Template by Best Web Hosting