Tuesday, September 1, 2009

siri makan dan bercakap dengan jin..

siri makan di bulan puasa yer bukan makan dengan jin.. takde kena mengena antara makan dan bercakap dengan jin.. sambil makan sambil bercakap dengan jin.. ahahaha.. entah apa ko merepek ni mall..

berpuasa sudah masuk hari kesebelas kan.. sekejap sahajork.. esok2 tengok dah mula cuti nak raya.. kat opis pun dah mula edar form jangkaan cuti staf supaya senang nak atur siapa nak kena bertugas 3 ari lepas raya ituuu.. haha nasib la labuu..

selama 10 hari berposa sudah bebrapa kali aku berjaya masak untuk berbuka.. 2 ari di umah MIL, baru 1 kali di umah myfamily :(, 1 kali di umah SIL, 1 kali di jusco, 5 kali di umah sendrik (1 kali beli di param 4 kali masak)..

bulan posa masa buka jarang makan nasi puteh.. biasanya masak benda2 lain seperti mee mee an atau kalo nasik pun dia bukan nasi puteh la..

antara menu aku buat masa ini.. (semua gambar adalah bukan kepunyaan aku, aku telah google dan tampal di sini, maaf la yer pada tuan empunya.. ada yang bersign di gambar itu so itu lah tuanpunya.. tq tq.. )

sizzling mee (tak sizzles pun takde bekas dia) sampingan tambahan daging kebab (malas ah nak google gambo)


mee kari sampingannya bakwan (jemput2 sayur)


spaghetti takde sampingan sebab malas

nasi ayam

leceh dowhh.. sebab sume2 ni aku jarang buat.. so memang ngam2 kol 7 baru nak siap.. kelam kelibut aku.. takpe sempat gak aku berbuka bila tiba waktunya..

haaaa mari masuk siri bercakap dengan jin.. masa aku blog hopping aku telah terjumpa satu blog yang didedikasikan kepada peminat2 Tamar Jalis (orang lama kenal orang baru mungkin taktau, aku orang tak lama dan tak baru jadi ada unsur lama so aku tau :p).. hehehe semangat btol orang tersebut.. dia telah menyecan buku2 siri tamar jalis dan dipindahkan kepada blog itu.. tahniah tahniah.. so sume orang lama-lama leh membaca.. here here the adress.. http://tamarjalis.blogspot.com
yehaa boring2 boleh baca secara online.. enjoyy.. time kaseh time kaseh..
 

Template by Best Web Hosting