Thursday, August 27, 2009

prevention is better than cure katanya..

menyengeh aku bila bukak emel dengan tajuk di atas.. sama ada memang saje nak buat lawak atau pun memang berniat nak menjauhkan diri dari segala anasir virus..


H1N1 yang sangat menakutkan skrang menyebabkan banyak skool and IPT kena tutup. Even my sis (teacher kat subang jaya) ditutup awal skool sebab ada cikgu yang menjadi mangsa H1N1 dan telah meninggalkan dunia ini.

Dekat my IPT sehingga pagi tadi Pengarah Kesihatan Kampus kata kita tiada lagi kes student meninggal ke atau pun disahkan positih H1N1. Tapi kalo staf memang ada sorang positif tapi alhamdulillah dah baik dan dah keluar pun dari wad. Tapi mana ntah orang dapat rumours kata ada student meninggal pastu tuduh kitorang nak tutup cerita. entah apa2 jek. masa dengar rumours tu pun kitorang pelik sebab biasanya kalo ada kes kematian memang jabatan kitorang la antara yang terawal tahu sebab nak kena uruskan hal-hal berkaitan.

tapi diharap pada bulan posa yang sangat mulia ini, jauh-jauhkan la kes H1N1 dari bumi Malaysia ni yer.. kurang-kurangkan pegi param ek pada sesape yang demam serta selesema lagi batuk.. dok dendiam kat umah.. kirim kat orang lain jek tolong belikan tau.. ok..
 

Template by Best Web Hosting