Friday, August 7, 2009

kegemokan yang tak dapat dibendung

makin ari makin gemok.. makin ari makin gemok.. ulasan tu sesuai diluahkan kat aku oleh orang-orang yang ngadap aku.. tak boleh nak buat apa-apa la.. makanan sedap2.. nasib baik dah nak posa.. tapi nanti waktu buka posa lagi la tak dapat2 nak bendung.. makanan sedap2.. jangaann la pegi param (read: pasar ramadan atau bazar ramadan dan apa-apa lagi nama yang sesuai untuk orang jual makanan masa bulan ramadan) alamatnya memang terus gemok la.. makanan banyak giler dekat param ko rambang mata dah tu ko tengah lapo semua nampak sangat giur..

oh aku kan penah buat percubaan beraktiviti dulu ek.. konon2 pegi gym.. hampeh itu lah kali pertama dan terakhir aku berada kat gym tu.. hahahaha burok perangai.. and akhirnya beskal yang dibelikan oleh dandaku telah sampai.. aku dah berjaya bawak beskal tu kat sekitar umah.. pastu last week aku telah dipaksa oleh danda untul follow dia main beskal dan aku tau kalo follow dia bermaksud agak jauh dan lalu entah mana-mana laluan.. okay aku setuju tapi dengan syarat laluan yang tak banyak keta..

so aku kayuh kayuh kayuh wuuu turun bukit turun bukit laju giler ni bahaya bahaya keta banyak lagi ni lagi2 orang tengah balik keje.. jangan terpiuh handle beskal ni tergolek aku tak pasal2 mati katak ni kena langgar keta.. brek brek brek jangan laju sangat wehh.. lepas satu halangan maka masuk la pulak jalan tak banyak kete.. owh shit bukit.. pakai gear rendah ni.. paling rendah dah ni tinggi bukit.. kayuh urghhh kayuhhhh urggghhh kaaaayuuuuuhhh urghhh ahhhhh basikal tak gerakk.. ahhhhh kaaaaayyyy.. ah turun tolak basikal la jawabnya.. perghhhh putus napassss.. dahlah tak bawak bekalan air giler kering tekak.. penat siot.. laluan bukit bukau uolssss.. dahlah tak penah2 bersenam tetiba danda bagi aku jalan bukit bukau.. ni memang nak naya aku gamaknya.. nasib baik dia bersabo dan menunggu aku sepanjang jalan walopun member dia dah jauh giler tinggalkan kitorang..

akhirnya setelah berhempas pulas dan terpaksa break untuk 10 minutes sebab aku memang dah lemau giler tapi akhirnya aku berjaya gak balik umah itu yang penting.. tobat aku taknak ikut danda gi main beskal walo dia paksa cemana pun.. main kat keliling umah jek aku nak.. padahal 4km jek aku kayuh tapi gaya masa balik tu macam 40km.. hahaha.. bila penah camtu baru aku tringat why i hate sports.. hehehe..
 

Template by Best Web Hosting