Wednesday, September 30, 2009

nanti nanti jangan salam saya dulu kak..

kalo boleh memang dialog tu aku nak cakap dengan akak cleaner kat opis aku ni tiap2 pagi bila dia datang hulur salam dengan aku.. akak cleaner kat opis aku ni memang peramah dan baik orangnya.. aku takde apa2 masalah pun dengan dia.. we talk and laugh together.. cuma semenjak dua menjak ni bila dia datang pagi dia akan hulur salam dengan sume orang pompuan kat sini.. well its good lah bersalamsalaman.. cumanya dia bersalam tu waktu dia tengah meround kutip sampah..

well sampah kat opis pun bukanlah kotor sangat.. mostly kertaskertas sahajork.. but still ada sampahsarap seperti tisu hingushingusan, peluhpeluhan, bekas buangan makanan, habuk segala dan macam2 lagi ler kan.. because sometimes aku tengok dia just kaut sampah dalam bakul tu.. plastik kat bakul sampah tu pulak ntah dah berbulan gamaknya tak bertukar.. so memang dah banyak germs la kan..

nak kata aku ni pembersih sangat idakler.. tapi di zaman2 di mana kebersihan tangan amatlah diperlukan kita just kena take extra caution kan.. so aku tak sampai ati la pulak nak tolak sambutan tangan orang yang mau bersalaman.. kecik atiii.. so skang ni lepas salam agak2 akak tu dah jauh xnampak aku capai la sanitizer dettol dan mensanitizela tangan aku.. biorlah orang nak kata aku ngengada ke apa.. extra cautious..
 

Template by Best Web Hosting