Tuesday, August 23, 2011

online thingys


nowadays ek melambak lambak orang jual online.. everybody want to get into the online business.. well memang disarankan pun kan.. even aku sendrik penah ada online business (*batting eyelashes.. sangat maluuu..).. tapi seronok ek.. pilih-pilih depan komputer jek tup tup sampai sume kat umah.. aku sendrik kuat online shopping.. bahaya ada duit extra tinggal dalam account bank.. manjang nak spendkan ajer..

memacam barang aku dah penah beli online.. kebanyakannya tudung la apa laie.. penah jugak beli handbag (turn out the bag was so damn ugly i don't even want to touch it hahaha).. kids clothes.. dress.. tops and few other things..

few peoples tak berani nak shop online coz not sure of the quality.. and i mostly agree with it.. like the handbag that i bought before.. i think its my first online shopping few years back.. its actually a replica bag with note AAA grade.. (cemana lah aku leh terpedaya.. tak penah seumur idup aku beli barang replica.. stick with original eventho u cannot afford it so makan ati je la.. well zaman ni kebanyakan barang yang dijual online memang mostly replica handbag rasanya.. online blog belum tumbuh bagai cendawan selepas ujan yek zaman ini - amboii macam citer pasal zaman batu pulak yer bedah).. the picture that was shown in the blog seem so real so pretty (i didn't realize its not the picture of the actual bag.. blaeh).. then bila beg tu sampai.. dashummm smack in my face.. eeuuu buruknyaaaaa.. there goes my money.. entah mana aku cempak beg tu pun aku tatau.. huahaha..

but then aku tak penah kenal erti putus asa, maka bermulalah membeli belah secara online.. paling banyak online aku beli tudung and of course from the ever popular Sugarscarf by Riqa.. masa start beli tu pun Riqa baru start berjinak-jinak jual tudung rasanya.. quite baru lagi.. before that dia jual kasut (aku follow jualan kasut itu walopun tak membeli sebab suka tengok pesen kasut saje).. now ni sangat seksa nak membeli dengan Sugarscarf.. manjang sold out..

well bebaru ni aku mula plak beli baju online.. beli baju kurung.. hehe oklah bolehlah.. dan kan banyak banyak orang jual pre order baju korea tu yek.. aku penah gak beli.. and from my experience.. hmm kena pikir 2 3 kali kalo nak beli lagi.. mostly baju-baju yang dijual adalah superkecik yang bersaiz XS hahaha jadi pepaham la kalo gajah nak memakainya mestilah tak lepas yer walopun nak masuk kepala.. walopun dia state saiz M ka.. kurang-kurangkanlah kepercayaan.. model yang diorang guna mesti petite giler.. sebab ko tengok dalam gambo dia nampak cam tinggi sajer labih baju standard tetapi bila sampai kat ko yang pendek tapi labuh baju tu lebih pendek dari contoh model pakai maka maknanya banyak lagi orang pendek dari ko di dunia yang fana ini..

so far aku shopping online ni aku bernasib baik sebab blom penah kena tipu lagi.. macam contoh dah masuk duit tapi barang tak sampai-sampai.. lambat sampai tu penah ler (2 minggu lambat gitu.. dahlah barang ready stock.. katanya posmen tak jumpa alamat umah aku.. agaknya posmen baru tu).. tapi slalu jugak dengar orang-orang yang kena tipu.. orang yang sama lak tu.. kejji btol.. mesti sakit perut manjang pompuan tu.. dok kena sumpah haramkan duit yang dia amek..

cemanapun aku rasa online shopping memang fun.. eager tau nak tunggu barang sampai umah.. super excited jer bila balik2 umah ada bungkusan poslaju.. koyak dengan rakusnya.. bila tengok barang yang sampai tu as expected ohoii clap clap clap.. tapi bila barang tu ala-ala tak memenuhi spesifikasi yang dijangkakan.. ala-ala muka sendu terus masuk bilik pegi mandi untuk melupakan segala kepedihan.. haha..

 

Template by Best Web Hosting