Monday, August 22, 2011

nak tulis tajuk pun blank..

dah bertahun kekdahnya tak menulis sampai nak tulis tajuk pun aku termenunggggg sat depan pc.. actually selalu gak ada niat nak tulis something in this small space.. but everytime bukak new post.. tengokkk je the blank spaces and terus blank takleh tulis.. they should not let this new post space ni blank la.. huah mengarut sudahhh..

so happy ramadan mal.. wish for myself coz i'm the only one will read this hehe.. eventho dah nak raya kan.. another few days jek nak raya.. kejap je ramadan nak abih.. nak buat amal for pahala berganda di bulan mulia ni pun terlampau sket sangat.. sdeh plak rasanya.. entah sempat ke tak nak jumpa next ramadan..

teringat aritu ceramah ustaz tentang experience dia masa blajo kat al-azhar dlu.. tentang tuan rumah dia.. masa bulan ramadan tuan rumah dia amek cuti sebulan dok beribadah.. dia tak buat benda lain kecuali beribadah.. mengaji 24/7 (bukan kumpulan max247).. even makan minum pun wife dia antar pada dia.. so ustaz tu cakap dia mcm tak puas ati, ini dah bid'ah katanya so dia pun pegi jumpa tuan rumah tu.. dia pungpangpungpang bebel kat tuan rumah tu kata kiranya tak patut la kalo yer pun nak beribadat nak mengaji tapi sampai tak bergerak langsung.. tuan rumah dia senyum jek dengar dan pas abih dia cakap tuan rumah tu pulak kata, selama 11 bulan dia dah bekerja keras cari rezeki untuk family cari keredhaan keluarga tetapi hanya 1 bulan ni je la dia nak carik keredhaan Allah, salah ker.. something camtu la lebih kurang ayat dia (aku tak ingat sangat, aku slalu termakan ke minum semut busuk yang termasuk dalam sirap yang aku tak perasan so ingatan aku tak begitu kuat - err betul ke termakan semut leh jejaskan ingatan, aku kena carik kebenaran ni)..

bulan ramadan kan semua amal yang kita buat pahalanya berganda-ganda.. memang patut sangat la kita amek kesempatan untuk buat amal ibadat di bulan mulai ni.. i mean bukanlah bulan lain ko toksah beramal beribadat ek.. buat cam biasa gak ler.. cuma bulan ramadan ni kan kelebihan nya banyak so amek kesempatan la.. (nampak na la aku blank kan sebab asek guna ayat ngan perkataan yang sama)

dahlah cukup la bebel dlu..


 

Template by Best Web Hosting