Friday, July 18, 2008

Zapin ke..


Aku baru jek dapat tau from peminat kuat nihon ni tentang akan hadirnya festival zapin dalam masa 3 minggu lagi kot.. hahaha dia yang dok di negeri cek mek tu lagi tau apa yang berlaku kat johor ni berbanding aku sendirik..

Aku memang suka tengok tarian zapin.. banyak2 tarian aku rasa zapin paling mnarik.. bukan aku kata cenggitu sebab aku org johor.. aku rasa kalu aku x org johor pun aku tetap tuduh zapin best.. hwa hwa yeker..

Zapin ni ada memacam jenis.. aku rasa aku tau pun masa tengok festival zapin few years back.. wahhh memang menarik la.. ada yg gaya dia lembut giler.. ada yg tegak je menarinya.. memacam lagi ler aku xingat apantah ke namanya.. aku suka tgk tarian dia jek aku xkuasa nak hafal jenis2nya..



haaa ini xsilap aku yg zapin tegak2 yg aku tengok dolu (gambar dirembat dari sini http://akarbudaya-2ndlink.blogspot.com/)



Anyway kalo ada kesempatan aku ingt nak g la.. cuma yg xbest nya of course my danda x willing nak bwk.. dengan susah nak parking and crowded nya org.. hmmm.. anybody nak g bwk lah saya sekalii...

 

Template by Best Web Hosting