Thursday, April 8, 2010

bunian??

adalah sangat frust kan bila blog malas diupdate.. macam aku tiap-tiap sebelum mula kerja aku akan bukak blog-blog yang aku suka baca dan akan rasa aiseeee takde apa-apa citer diupdate ke kalo orang tu tak update citer.. tapi hal tu berkecuali la untuk blog aku sebab aku sorang jek baca.. dan 2 3 orang kawan2 yang terbaca.. heheh..

aku rasa sepanjang aku berblog selalu benor ada tajuk pasal blog berabuk la bersawang la.. eleh.. ntah apa-apa aku ni.. aku sebenornya skang tak sibuk tapi aku malas dan aku takde idea.. rutin harian aku terlalu sama.. takde apa yang menarik.. kalo ada satu dua benda menarik pun aku terlalu malas nak tulis apa-apa..

eh apa kena mengena ngan tajuk ni.. oh ok balik ke landasan tajuk.. last week masa aku ikut danda pi kl, sementara tunggu danda balik keje, dok lepek2 dalam bilik hotel terbukak tv3 kot ada citer sumpah bunian.. sumpah aku tapenah tengok citer ni walopun penah dengar pasal citer ni.. apa nak buat.. tv kat umah cuma ada sebijik je pastu 24/7 ngadap 612, 613,615,616 astro.. harap paham yek anak tengah membesor naik memang itu jek dia nak tengok..

so sebab aku tau la serba sedikit citer pasal sumpah bunian ni lebih kurang pasal nora danish ni anak bunian yang suka kat lelaki dunia kan maka paham la sket jalan citer.. tapi apa yang aku tertarik ialah pakaian orang kat dunia bunian.. sume putih kan.. so memang btol ke orang bunian sume memakai baju putih sahajork?

jadik aku terus terimbau kenangan aku tak sengaja ternampak orang bunian.. yeee.. aku pernah nampak orang bunian.. sangat berdebar-debar walopun in glimpse.. peristiwa berlaku sekitar tahun 1997 masa aku bercamping kat hutan bekok.. masa malam kedua kitorang kat situ, dalam kol 8 mlm kitorang ada sesi ceramah, masa tu pakcik guide kitorang sorang pakcik agak tua yang sangat berpengalaman duduk sambil mata dia melilau merenung kawasan di balik pokok-pokok kat situ, abih jek sesi ceramah dalam kol 10.30 malam, pakcik tu panggil kami yang AJK tertinggi. Dia kata dia kena balik malam ni sebab esok dia nak kena bawak orang lain masuk utan, tapi dia tinggalkan pesan, dia kata malam ni agak keras, dia dapat rasa, mintak beberapa org AJK bergilir-gilir baca yasin sampai pagi.. ah sudahhhh..

so kitorang AJK dalam 10 orang, 6 perempuan 4 lelaki pun bergilir-gilir duduk berkumpulan dok baca yasin sementara sume orang lain sodap-sodap tido.. ada sorang AJK ni aku namakan dia S berperangai agak pelik malam tu, kitorang tak berapa nak prasan sangat tapi dapat terasa sket tapi tak pkir apa-apa, dia asek ke hulu ke hilir macam risaukan something, dia dok pusing kawasan camping kitorang pastu marah-marah sebab ada budak chinese yang camping sesama telah masak maggi ke apa pastu sisa makanan diorang buang sepah-sepah.. tak pasal-pasal AJK makanan kena dok bersihkan sebab S dah bising kata bahaya biorkan makanan sepah-sepah..

dalam kol 3.30 ke 4 pagi lebih kurang, dengan unggun api dah makin malap, lampu gasolin pun dah tak berapa sudi nak nyala, kawasan keliling memang dah gelap hitam pekat, turn aku ngan group aku abih baca dan disambung group lagi satu, tetiba member sebelah aku jerit "ASTAGHFIRULLAHAL'AZIM" aku ngan dah ala-ala ngantok pun dengan keponya "HAH APA KENAPA SAPE MANA??" sambil toleh sana-sini, tertiba aku tertoleh sebelah member aku, aku terus "Allahh" terus capai balik Yasin yang kitorang dah letak bawak terus ikut group satu lagi baca yasin tapi memang obvious giler suara kitorang menggigil2 baca tergagap2..

Apa yang kitorang nampak? Abih baca yasin tu kitorang tak bincang balik apa yang berlaku, tak berani nak timbulkan apa sebenarnya yang kitorang nampak, cuma bila subuh dah jelma cikgu dah kuar dari khemah baru kitorang berani tanya, apa yang korang nampak.

dahler nak balik.. lain kali sambung..
 

Template by Best Web Hosting