Thursday, April 9, 2009

'Sangat Memalukan' kata Nik Aziz

Yer aku rasa insiden tu memang sangat memalukan.. Membakar kereta dan memecahkan cermin kenderaan.. Kita selalu disajikan dengan situasi buruk begitu di negara-negara luar yang kebanyakannya kita tahu memang mempunyai rakyat yang hilang akal.. Tapi insiden macam ni berlaku di negara kita yang selalu diwarwarkan dengan negara aman damai hidup harmoni amatlah membimbangkan.. Manusia sekarang makin hilang pertimbangan..

Apa pun yang menyebabkan tidak puas ati, bukanlah begitu cara nak luahkannya.. Itu sume tindakan bodoh semata.. Ko puas ati? Puas yer.. ketawa ler puas ati.. tapi apa ko nak jawab bila malaikat tanya nanti..

Nik Aziz kata, Kelantan terkenal dengan gelaran-gelaran yang 'baik-baik' termasuk 'bumi tadahan wahyu' - namun kejadian semalam memberikan gambaran sebaliknya. ish ish.. kesal btol la aku dengan sesetengah orang yang berjaya mencemarkan nama negeri diorang ni..

Tapi dekat umah parents aku pun satu ketika dulu memang ramaiiiiii sangat orang kelantan memandangkan umah tu di kawasan kilang.. and banyak gak insiden pergaduhan berlaku antara orang kat umah aku tu dengan orang negeri itu.. banyak lah puncanya.. dan bukanlah nak berpihak mana-mana tapi bila dilihat punca pergaduhan tu memang banyak berpunca daripada mereka..

Aku tak tuju pada semua orang kelantan.. hanya segelintir aje yang menjadi nila dalam susu sebelanga.. emosi diorang terlalu terganggu agaknya.. Aku doakan untuk diri aku agar x sampai jadik macamtu dan aku doakan jugak diorang agar muhasabah diri semula dan kurang-kurangkan amarah diri..
 

Template by Best Web Hosting