Friday, October 2, 2009

terampil = onizuka

smalam masa on da way balik, ada keta kat depan aku buh stiker kat cermin belakang pasal suratkabo berita harian kot, kan berita harian skang dah kecik.. stiker tu berbunyik "lebih kecil lebih TERAMPIL".. otomatik dalam kepala aku tetiba terbayang Onizuka mamat GTO..

pastu aku gelak sebab aku pelik apesal lak tetiba aku terbayang si Onizuka itu.. maka pikiran aku melayang-layang teringat dok baca manga GTO sebab in English GTO = Great Teacher Onizuka tapi aku penah baca dalam melayu diorang tukarkan jadik GTO = Guru Terampil Onizuka..


Pastu aku slalu dok terpikir-pikir.. hish apesal lak Terampil.. Onizuka tu terampil?? Bukan ker Terampil tu membawa maksud lebih kurang 'bagus, cekap' yang baik2 je ler.. bukan ler si Onizuka tu jahat benor.. tapi klakor ah Guru Terampil Onizuka..
 

Template by Best Web Hosting