Tuesday, May 19, 2009

euu ngeri nya sindrom itu..

dah lama dulu aku pernah dapat forwarded email tentang carpal tunnel syndrome.. aku tengok gitu2 jek sebab aku gelik + ngeri tengok otot2 tangan yang dibedah itu (muskil mana aku penah ada idea untuk jadik doctor dulu)..


eiii ngeri seyyyy

Kalo ikutkan katanya sindrom ni boleh jadik disebabkan oleh faktor genetik dan juga peranan yang dimainkan oleh cara penggunaan tangan kita..

dalam email forward-forward telah berkata supaya berhati2 guna mouse.. cara kita yang x betol boleh sebabkan risiko.. tapi betollah kan.. kita memang selalu dinasihatkan tentang ergonomik.. pastu cara nak bawak badan pun penting..



tapii semenjak dua menjak ni aku perasan pergelangan tangan kanan yang selalu pegang mouse ni memang selalu sakit.. aku rasa memang kedudukan mouse aku ni xsesuai la.. cara meja ni tak sesuai btol.. sakit la tangan aku tau.. terus aku ngeri2 teringat sindrom carpal ni.. aku kena carik langkah paling efektif ni supaya tak terus sakit dan sakit.. apa perlu aku buat ekkk..
 

Template by Best Web Hosting