Thursday, June 26, 2008

Diskriminasi..

Driving.. ia adalah sesuatu yang sangat aku xgemar.. i hate driving.. for me driving is tiring and i always feel nervous especially when one crazy car datang mencucuk2 my car.. gilopenamo.. aku rasa aku seorang pemandu yang berhemah.. uishh xmalu sungguh mengaku.. aku sentiasa cuba bawak keta memngikut kelajuan yang ditetapkan (kalo lebih pun lebih sket jek.. tapi jarang kurang.. huhuhu).. aku juga sentiasa pastikan aku ikut jarak keta yang selamat.. and jugak i give signals whenever i wanna turn right or left.. hmm ada ciri2 yang tertinggal tak..

Oo macamanapun diskriminasi yang aku nak maksudkan ni adalah diskriminasi dalam pemanduan.. samada yang drive itu pompuan atau pun laki.. dan juga keta yang datang itu adalah keta berjenama tempatan yang kecil atau pun keta yang besor..

Most of the times kalo memandu, asal orang depan lambat sket jek mula la driver2 di belakang ni buat muka xpuas ati dan cuba menjengok2 di sebelah kiri nak tengok ada keta kat depan dia ke lambat.. apesal lembab naa.. nanti bila jek dapat peluan potong dan memotong diorg akan jeling sape yang drive lembab giler td tu.. dan bila drivernya adalah perempuan maka dengan muka kejii driver2 akan berkata.. 'heh patutlah.. pompuan' so pompuan telah dikaitkan dengan pemanduan yang lembab.. tapi cuba yang lembab itu lelaki.. xde plak kluar kata2 yang bernada sacarstic dari mulut pemandu2.. padahal sebenornya lately aku banyak jmpa driver yg bawak bleh tahan gayanya adalah pompuan.. and banyak gak yang lembab2 itu lelaki.. tapi nak buat cemana.. minda memasing telah disetkan dengan yang lembab memandu adalah kaum pompuan..

Lagi satu aku prasan.. if u drive a small car but still with amazingly high speed, peoples sometimes ignore jek buat xtahu.. diorang xkan ketepi.. jarang la nak layan demands from the small cars to give them a way.. pada diorg alah keta kecik nak berlagak bawak laju2.. laju mana lah ko leh pegi.. errr mungkin la gitu ayat2nya.. but then when u drive a big car.. even from afar lagi peoples kelam kabut to give way.. and ur journey will went swiftly.. thanx to the big car.. maybe xsume berlaku mcmtu.. tapi itu lah yg aku slalu jumpa and aku merasa.. slalu kalo aku bwk keta yg besor x besor sgt tu, amat mudah untuk mendapat laluan.. but then bila aku switch to a small car dan walopun kelajuan itu di tahap kena saman pun, agak susah untuk mendapat laluan.. reputasi.. and plus orang2 yg x alert.. bawak keta syiok sendirik jek.. huh..
 

Template by Best Web Hosting