Monday, October 3, 2011

tahap kejji..

aku rasa aku mesti mempunyai tahap kejji yang sangat tinggi apabila danda selalu cuba menghalang aku berbuat sesuatu.. antara contoh yang boleh dilihat:-

Orang Cantas Masa Parking
Ada sekali tu dekat Jusco Tebrau, tengah mencari-cari parking pastu nampaklah ada one car ni nak keluar.. so kitorang tunggu la dekat-dekat car tu with signal nak tunjukkan we are waiting for the car.. elok je car tu kluar, suddenly out of nowhere zass sebijik keta masuk cantas kitorang.. aku dah macam 'eh whatdehell waknin la bodo btol memang nak kena ngan aku ni' and cepat-cepat pakai sandal bersedia nak kluar and serang.. tetapi sebab aku mempunyai danda yang berhati mulia dia cepat-cepat jalan and go hunting for other parking lot..

aku dalam keta dah merentan-rentan 'ehhh apesal u blahh.. u tunggu dolu i tak puas ati giler ni.. macam nak rak kita tunggu selamber jek dia masuk' danda just gelak-gelak je 'alaa nak buat apa'.. hishh tensen aku.. tapi bila pikir balik yelah kan kot-kot yang parking tu kot-kot samseng penjenayah mana ntah mau nya aku yang kena blasah hehehe..

Gores dan Menang
2 weeks ago dekat Giant Tampoi, masuk-masuk pintu tengah tu ada orang jual Astro dan sebelah dia tu ada orang jual dapur masak yang jenis pakai karan ke apa tu ah yang flat je dapur dia tu.. danda nak register Astro balik untuk umah mak dia sana.. dia nak withdraw duit dolu so aku tunggu dekat meja Astro tu.. memula aku diri sambil tongkat dagu dan pandang ke kiri.. tetiba jer aku dengar dari meja jual dapur tu 'wahhhh tahniahhh kakkkkk.. dapat 2 bendaaaa.. tapenah lagi orang dapat dua benda ni' aku dalam hati terus ohshittt bullshit sape la yang bakal kena tipu ni dan terus pusingkan badan sebelah kanan to see orang yang kuar ajor menipu tu dan orang yang malang bakal tertipu..


Aku tengok straight to this gemok lady yang sedang berusaha buat muka terperanjat kat makcik yang dok situ.. maybe obvious perlakuan aku sebab the gemok lady kaki menipu tengok aku dan senyum-senyum.. 'eh sedara ke? nak dengar sekali.. meh duduk' dan aku dengan muka kejji pandang the gemok lady cakap, 'hmpph takpelah tak payah.. saya tak percaya benda-benda macam ni' and the gemok lady who had been trained to lie for years menjawab sambil gelak-gelak dekat sorang thin lady yang kelihatan agak takut 'eleh bukan tak percaya.. tak mampu lah tu'.. luckily nowadays i learned about how some manusia dah tak takut Tuhan and are not afraid to do some bad things to others so i just shut my mouth up and just continue to stare the groups with hoping my face can looks like a kejji face..

i really hate all this gores and menang and i'm so sad to see that still some makcik terpedaya with this scam.. why peoples never learn?? and yang menipunya pulak orang melayu sendiri.. orang melayu sendiri yang keje dengan this chayanunalif memperdayakan bangsa.. erghh geramnya..

so bila danda sampai, i start mumbling about 'penipu' 'kuang ajo' 'gerammnya' sambil mata aku tak lepas tengok the groups.. and ada one guy to datang dekat the gemok lady and the gemok lady bisik-bisik kat the guy sambil jeling-jeling kat aku.. and the guy then tengok-tengok aku sengih-sengih and aku keep staring at them and jeling all them all.. danda tanya nape but then dia buat-buat tak paham maybe dia takut aku naik sheh pastu serang diorang kot..

eh where to report all this kind of things ek? tribunal pengguna kan? kalau kita just report and ask them to cek around pun boleh kan? maybe the tribunal can menyamar jadik pelanggan and once terbukti bersalah tangkap la kan.. eeuuu bila teringat ni pun geram ya ampun apa lagi dengan dialog-dialog terperanjat tu and calling the big boss.. 'makcik bawak keta besar tak? nak bawak barang balik ni' and so on..

masa dalam keta pandai pulak danda tanya why i tak approach the malang makcik and said it was all scam.. i can't sebab they already know that i don't have any connection with the malang makcik, diorang ramai dalam group penipu tu, ada 2 pompuan, and 5 lelaki.. i will be outnumbered hehehehe.. plus i tengah dokong athea.. haha tengah dokong anak pun masih lagi mampu nak carik gado ngan orang..

okay selepas selesai menulis ni, i did some searching and aku ingat-ingat lupa nama produk tu but the  tak silap aku Arezzo.. bila google siap ada orang buat blog khas pasal penipuan diorang ni.. here.. Arezzo: Gores dan Menang..



Makan Dekat Manhattan Fish Market
On Saturday lepas ni, before we went back to Kota Tinggi, kitorang singgah dekat Manhanttan Fish Market kat Jusco Tebrau.. mak ai lembab giler budak-budak yang buat keje ni.. masa nak order jenuh angkat tangan panggil, tak datang-datang.. dah tengok pastu jalan ke arah kitorang pastu tetiba patah balik pastu tak datang-datang.. eh pehal budak ni.. tak reti cakap melayu ke omputeh ke? kalo tak reti cakap kitorang tunjuk gambo apa kitorang nak makan pun ok lah kan..


Lepas abih makan sume and bil dia dah buh atas meja, kitorang nak bayar bil, lerrr pangil-pangill tak datang jugak lagi.. orang tak ramai ko dalam tu, bukanlah macam tak menang tangan dengan mata nak melayan pun.. pastu danda decide untuk tinggalkan the exact amount atas meja and blah.. aku kata eh bahayalah kang tetiba ada orang masuk pastu dok situ amek duit masuk kocek cemana.. alahhh takdelahhh kata danda.. so aku kata 'its okay give me the money i pegi kaunter bayar' and noooo danda won't let me.. dia bersungguh-sungguh tak bagi.. and i know he can actually read my mind and he knows what i'm gonna do.. yeah.. i actually memang nak berkata-kata something pun if i go to the counter tu la.. i will pay and being me, i will saying all the sarcastic things.. luckily danda tak bagi pegi.. kalo tak huahahaha..

nasib baik aku suka makan dekat sini.. shedapp..

i know i know.. tak elok perangai aku ni.. perangai suka carik gado.. sebab tu aku diregukan dengan danda so dia yang akan elakkan aku berperangai kejji gini.. jadik terhindar lah sket aku dari keje nak mencarik gado jek heehe..

(sume imej aku google bukan amek sendrik)
 

Template by Best Web Hosting